Eğitimin İçeriği
· Markanın hikayesi nasıl geliştirilmelidir?
· Markanın hikayesiyle tarihçesi arasındaki fark nedir?
· Soyadından marka adı olur mu?
· Ulusal marka adıyla küresel marka adı.
· Marka adı geliştirirken filolojinin önemi nedir?
· Marka adı ve hedef kitle ilişkisi.
· Marka adı, marka DNA’sı ve kültür.
· Türkçe mi, yabancı bir dilde mi, özgün mü, jenerik mi, mitolojik mi?
· Marka adı ve internet alan adı, sosyal medya hesaplarının adları ilişkisi.
· Marka adı için ulusal ve uluslararası marka patenti nasıl edinilir?
· Marka patentinin tapu belgesi ile ilişkisi.
· Seven marka ile sevilen marka.
· Markanın sahibi kimdir?
· Soru/Cevap.
Eğitimin Hedef Kitlesi
Yeni bir marka yaratmak isteyen, henüz marka adını belirlememiş olan veya marka adından çok memnun olmayan girişimciler içindir.
Eğitimin Çıktısı
NameUp 101 eğitimi, hikayesi olan, özgün ve sevilen bir marka adına sahip olmanız için neler yapmanız gerektiği konusunda size ip uçlarını verir. Eğitim sayesinde güçlü bir marka adına sahip olmak için yapılacaklar ve yapılmayacaklar listenizi kendiniz oluşturmuş olursunuz.
Eğitimin Süresi
1 Tam Gün
Eğitmen(ler)i
Ömer Şengüler kimdir?
Eğitimi:
- Bilgi Üniversitesi, Master, AB Hukuku, Hukuk fakültesi, Türkiye – 2004
- Harvard Business School OPM31/Executive MBA, ABD – 2002
- MIT Sloan School of Management /Asp, ABD – 2000
- Marmara Üniversitesi, Master, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye – 1991
- İstanbul Üniversitesi, Master, İşletme İktisadı Enstitüsü, Türkiye – 1990
- M.Bin Saud Üniversitesi, Lisans, Sosyal Bilimler, Riyadh, Saudi Arabia – 1985
Kariyeri:
Global Magic Brands danışmanlık şirketinin (2011) kurucusu olan Ömer Şengüler, marka mimarlığı ve iş yönetimi konusunda 35 yılı aşkın bir deneyime sahiptir. Ömer Şengüler, tam hizmet ajansı olan PANEL Reklam Ajansı’nın (1986), Türkiye’de ilk belediye otobüsleri reklamlarının ve durak reklam ağının yaratıcısı olan MAGIC İletişim Açıkhava Reklam Ajansı’nın (1994) ve MARS Prodüksiyon şirketinin (1994) kurucusu olup 2000 yılında şirketlerindeki hisselerini Amerikan Clear Channel Inc.’a başarıyla satmış bir girişimcidir. Ömer Şengüler, 2002 yılında kurduğu SESS Gıda girişimiyle besi hayvancılığı ve kırmızı et paketleme şirketini de 2007 yılında Kazakistan merkezli bir yatırım fonuna satmıştır.
Ömer Şengüler, markalaşma uzmanlığı geçmişinde Afyonkarahisar Valiliği, Avitaş Motorsports, Bellona,BMC Otomotiv, Bridgestone, CarrefourSa, Cipso, Citroen, Coca Cola, Galatasaray Spor Kulübü, Golden Lady, Golf Dondurma, İstanbul 2010 AKB Ajansı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul Ticaret Odası, İstanbul Proje Kordinasyon Birimi, İstikbal, LCWaikiki, Meteksan Savunma, Milka, Nokia, Pepsi, Pineng, Slovenya Turizm Bakanlığı, SporX, Tamek, TCDD Taşımacılık, Teleskop.com, Türkiye İhracatçılar Meclisi, Türk Hava Yolları ve Ülker gibi birçok ulusal ve küresel marka için marka mimarlığı, pazarlama, reklam, iletişim ve markalaşma hizmetleri sunmuştur. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dış Ticaret Enstitüsü’nde “Küresel Markalaşma”, “Marka Girişimi”, “Moda & Lüks Marka Yönetimi” ve “Kriz & Marka Yönetimi” Yüksek Lisans dersleri vermektedir ayrıca MARKA OL E Mİ? Kitabının yazarıdır. Ömer Şengüler, iki kız babası olup iyi düzeyde İngilizce ve Arapça bilmektedir.
Yorumlar