Eğitimin İçeriği
·Ulusal marka ile küresel marka arasındaki farklar nelerdir?
·Dünya markası olmak için gerekli kriterler nelerdir?
·Marka değeri ile şirket değeri arasındaki fark nedir?
·Interbrand marka değeri belirleme kriterleri.
·“Interbrand Top 100 Global Brands” listesine hangi markalar girebilir?
·Kültürel adaptasyon nedir?
·Hedef kitle analizi ve segmentasyon nasıl yapılır?
·COBI analizi.
·Küresel marka adı nasıl geliştirilmelidir?
·Markanın hikayesi, kişiliği, ruhu ve marka arketipleri.
·Marka adı tescili ve internet alan adının küreselleşmedeki rolü nedir?
·Küresel markanın algı yönetimi nasıl yapılmalıdır?
·Küresel markanın kriz yönetimi nasıl yapılmalıdır?
·Küresel markalar küresel iletişim ajanslarıyla nasıl çalışmalıdır?
·Küresel markanın pazarlama stratejileri nasıl geliştirilmelidir?
·Küreselleşirken hedef, strateji ve taktikleri belirlemenin yöntemleri.
·Pazar araştırmalarının küresel marka stratejisi geliştirmedeki rolü nedir?
·B2B ve B2C pazarlama stratejileri arasında hangi farklar verdır?
·Küreselleşirken şubeleşme ve franchising stratejileri nasıl geliştirilmelidir?
·Bir dünya markasının organizasyon şeması nasıl olmalıdır?
·Turquality programının küreselleşmeye katkısı nedir?
·Fuar katılımlarının küreselleşmeye katkısı nedir?
·Küresel marka olmanın finansal getirileri nelerdir?
·Soru/Cevap
Eğitimin Hedef Kitlesi
- Marka olmuş ve altyapısı küresel marka olmaya uygun büyük şirketlerin üst düzey yöneticileri,
- Bir dünya markası yaratmak isteyen girişimciler.
Eğitimin Çıktısı
Eğitim, markanızın sevilen, seven, değerli bir dünya markası olması için yol haritası belirlemenizi sağlayacaktır aynı zamanda marka değerini yükseltip şirket değerinin daha da kıymetli olmasında ip uçları verecektir.
Eğitimin Süresi
3 Tam Gün
Eğitmen(ler)i
Ömer Şengüler kimdir?
Eğitimi:
- Bilgi Üniversitesi, Master, AB Hukuku, Hukuk fakültesi, Türkiye – 2004
- Harvard Business School OPM31/Executive MBA, ABD – 2002
- MIT Sloan School of Management /Asp, ABD – 2000
- Marmara Üniversitesi, Master, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye – 1991
- İstanbul Üniversitesi, Master, İşletme İktisadı Enstitüsü, Türkiye – 1990
- M.Bin Saud Üniversitesi, Lisans, Sosyal Bilimler, Riyadh, Saudi Arabia – 1985
Kariyeri:
Global Magic Brands danışmanlık şirketinin (2011) kurucusu olan Ömer Şengüler, marka mimarlığı ve iş yönetimi konusunda 35 yılı aşkın bir deneyime sahiptir. Ömer Şengüler, tam hizmet ajansı olan PANEL Reklam Ajansı’nın (1986), Türkiye’de ilk belediye otobüsleri reklamlarının ve durak reklam ağının yaratıcısı olan MAGIC İletişim Açıkhava Reklam Ajansı’nın (1994) ve MARS Prodüksiyon şirketinin (1994) kurucusu olup 2000 yılında şirketlerindeki hisselerini Amerikan Clear Channel Inc.’a başarıyla satmış bir girişimcidir. Ömer Şengüler, 2002 yılında kurduğu SESS Gıda girişimiyle besi hayvancılığı ve kırmızı et paketleme şirketini de 2007 yılında Kazakistan merkezli bir yatırım fonuna satmıştır.
Ömer Şengüler, markalaşma uzmanlığı geçmişinde Afyonkarahisar Valiliği, Avitaş Motorsports, Bellona,BMC Otomotiv, Bridgestone, CarrefourSa, Cipso, Citroen, Coca Cola, Galatasaray Spor Kulübü, Golden Lady, Golf Dondurma, İstanbul 2010 AKB Ajansı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul Ticaret Odası, İstanbul Proje Kordinasyon Birimi, İstikbal, LCWaikiki, Meteksan Savunma, Milka, Nokia, Pepsi, Pineng, Slovenya Turizm Bakanlığı, SporX, Tamek, TCDD Taşımacılık, Teleskop.com, Türkiye İhracatçılar Meclisi, Türk Hava Yolları ve Ülker gibi birçok ulusal ve küresel marka için marka mimarlığı, pazarlama, reklam, iletişim ve markalaşma hizmetleri sunmuştur. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dış Ticaret Enstitüsü’nde “Küresel Markalaşma”, “Marka Girişimi”, “Moda & Lüks Marka Yönetimi” ve “Kriz & Marka Yönetimi” Yüksek Lisans dersleri vermektedir ayrıca MARKA OL E Mİ? Kitabının yazarıdır. Ömer Şengüler, iki kız babası olup iyi düzeyde İngilizce ve Arapça bilmektedir.
Yorumlar