Eğitimin İçeriği
·Finansal tablolar bize ne sağlar?
·Kar/Zarar tablosu ile Nakit Akışı tablosu nedir?
·Yatırımlar nasıl tablolaştırılır?
·K/Z, N/A ve Yatırımlar tabloları arasındaki ilişki nasıldır?
·Muhasebe ile finans arasındaki farklar nelerdir?
·Temel finansal tablo okur yazarlığı nedir?
·Tahmini finansal tablolar yapmak markamızı nasıl korur?
·Bakkal defteriyle marka defteri arasındaki farklar nelerdir?
·Şirket değeri nasıl belirlenir?
·Marka değeri nasıl belirlenir?
·Yatırımın geri dönüşümü (ROI) nasıl hesaplanır?
·M&A nedir?
·Yeni bir girişim namerde muhtaç olmadan finansal olarak nasıl ayakta durur?
·Soru/Cevap
Eğitimin Hedef Kitlesi
FinanceUp 101 eğitimi, kendi markasını yaratmak isteyen, fikri bulmuş, iş planını yapmış ama markanın önümüzdeki 5 yıl için tahmini finansal tablolarını da görmek isteyen girişimciler içindir. FinanceUp eğitimini almak isteyenlerin geçmişte finans eğitimi almış olmaları gerekli değildir, basit Excel bilgisine sahip olmaları yeterlidir.
Eğitimin Çıktısı
FinanceUp 101 eğitimi, yeni marka yatırımına girip girmeyeceğinizi size gösterir, finansal ışık tutar.
Eğitimin Süresi
2 Tam Gün
Eğitmen(ler)i
Ömer Şengüler kimdir?
Eğitimi:
- Bilgi Üniversitesi, Master, AB Hukuku, Hukuk fakültesi, Türkiye – 2004
- Harvard Business School OPM31/Executive MBA, ABD – 2002
- MIT Sloan School of Management /Asp, ABD – 2000
- Marmara Üniversitesi, Master, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye – 1991
- İstanbul Üniversitesi, Master, İşletme İktisadı Enstitüsü, Türkiye – 1990
- M.Bin Saud Üniversitesi, Lisans, Sosyal Bilimler, Riyadh, Saudi Arabia – 1985
Kariyeri:
Global Magic Brands danışmanlık şirketinin (2011) kurucusu olan Ömer Şengüler, marka mimarlığı ve iş yönetimi konusunda 35 yılı aşkın bir deneyime sahiptir. Ömer Şengüler, tam hizmet ajansı olan PANEL Reklam Ajansı’nın (1986), Türkiye’de ilk belediye otobüsleri reklamlarının ve durak reklam ağının yaratıcısı olan MAGIC İletişim Açıkhava Reklam Ajansı’nın (1994) ve MARS Prodüksiyon şirketinin (1994) kurucusu olup 2000 yılında şirketlerindeki hisselerini Amerikan Clear Channel Inc.’a başarıyla satmış bir girişimcidir. Ömer Şengüler, 2002 yılında kurduğu SESS Gıda girişimiyle besi hayvancılığı ve kırmızı et paketleme şirketini de 2007 yılında Kazakistan merkezli bir yatırım fonuna satmıştır.
Ömer Şengüler, markalaşma uzmanlığı geçmişinde Afyonkarahisar Valiliği, Avitaş Motorsports, Bellona,BMC Otomotiv, Bridgestone, CarrefourSa, Cipso, Citroen, Coca Cola, Galatasaray Spor Kulübü, Golden Lady, Golf Dondurma, İstanbul 2010 AKB Ajansı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul Ticaret Odası, İstanbul Proje Kordinasyon Birimi, İstikbal, LCWaikiki, Meteksan Savunma, Milka, Nokia, Pepsi, Pineng, Slovenya Turizm Bakanlığı, SporX, Tamek, TCDD Taşımacılık, Teleskop.com, Türkiye İhracatçılar Meclisi, Türk Hava Yolları ve Ülker gibi birçok ulusal ve küresel marka için marka mimarlığı, pazarlama, reklam, iletişim ve markalaşma hizmetleri sunmuştur. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dış Ticaret Enstitüsü’nde “Küresel Markalaşma”, “Marka Girişimi”, “Moda & Lüks Marka Yönetimi” ve “Kriz & Marka Yönetimi” Yüksek Lisans dersleri vermektedir ayrıca MARKA OL E Mİ? Kitabının yazarıdır. Ömer Şengüler, iki kız babası olup iyi düzeyde İngilizce ve Arapça bilmektedir.
Yorumlar