Akademik

MONTESSORI EĞİTMEN EĞİTİMİ

Eğitim İçeriği

Montessori eğitim felsefesi hakkında kapsamlı bilgiye sahip olunması ve Montessori eğitim felsefesinin sınıf içerisinde uygulanabilmesini amaçlayan eğitim programımız sizlerin katılımını bekliyor!


Not: Eğitim süresince ve sonrasında katılımcılarla aktif iletişim halinde olmak ve ders dışında da 

paylaşım yapılabilmesi için katılımcıların onayı alınarak Telegram grubu kurulacaktır. Grupta derste 

bahsedilen uygulamalarla ilişkili ekstra örnekler, okumalar, öneriler paylaşılacaktır.


NOT: Eğitim, kontenjan ile sınırlıdır. Son kayıt tarihi: 13 Haziran 2022

Kimler Başvurabilir

  • Veliler,
  • Psikologlar,
  • Doktorlar,
  • Resim Öğretmenleri,
  • Psikolojik Danışman,
  • Özel Eğitim uzmanı,
  • Sosyal Hizmet Uzmanı,
  • Sosyologlar,
  • Okul Öncesi Öğretmeni,
  • Ana Sınıfı Öğretmenleri,
  • Çocuk Gelişimi Öğretmenleri,
  • Sınıf Öğretmenleri,
  • Aile Danışmanları,
  • Bu bölümlerin lisans ve yüksek lisans öğrencileri,
  • Bu alanla alakalı ilgi duyan herkes başvuru yapabilir.

Detaylı Eğitim İçeriği

1. Ünite


• Çocuk Kimdir?

• Montessori Metodu, Felsefi Temelleri, Amacı ve Geleneksel Eğitimle Farkları

• Montessori Eğitiminin Çocuğa Bakış Açısı

• Montessori Eğitiminin İlkeleri 

• “Normalleşmiş Çocuk”

• Montessori Metodunda İlkokul

• Montessori Sınıfında Beş Temel Alan (Günlük Yaşam, Duyu, Matematik, Dil, Kozmik)

• Montessori’de Hazırlanmış Çevre ve Önemi

• Montessori Eğitiminde Öğretmenin Görevi ve Önemi

• Montessori Sınıf Yönetimi

• Gözlem Yöntemleri, Ölçme ve Değerlendirme


2. Ünite


• Günlük yaşam alanının tanıtımı ve önemi

• Günlük yaşam alanının temel prensipleri

• Günlük yaşam alanındaki çalışmaların amaçları

• Günlük yaşam alanındaki çalışmaların hazırlanma prensipleri

• Sınıfta günlük yaşam alanının hazırlanması ve düzenin devam ettirilmesi

• Çalışma döngüsü ve 3 aşamalı sunum

• Günlük yaşam alanı örnek materyal sunumları

• Alan hakkında katılımcıların soruları ve tartışma


3. Ünite


• Duyu alanının tanıtımı ve önemi

• Duyu alanının temel prensipleri

• Duyu alanındaki çalışmaların amaçları 

• Sınıfta duyu alanının hazırlanması ve düzenin devam ettirilmesi

• Çalışma döngüsü ve 3 aşamalı sunum

• Çocukların işitsel duyu gelişiminde müziğin önemi ve sınıf için örnek uygulamalar (Konuk: Rümeysa Yıldırım)

• Duyu alanı örnek materyal sunumları

• Alan hakkında katılımcıların soruları ve tartışma


4. Ünite 


• Matematik alanının tanıtımı ve önemi

• Matematiksel zihin nedir ve nasıl desteklenir?

• Matematik alanının temel prensipleri

• Matematik alanındaki çalışmaların amaçları ve hazırlanma prensipleri

• Sınıfta matematik alanının hazırlanması ve düzenin devam ettirilmesi

• Matematik alanı örnek materyal sunumları

• Alan hakkında katılımcıların soruları ve tartışma


5. Ünite


• Dil alanının tanıtımı ve önemi

• Dil alanının temel prensipleri

• Dil alanındaki çalışmaların amaçları ve hazırlanma prensipleri

• Çalışma döngüsü ve 3 aşamalı sunum

• Çocukların dil gelişiminde çocuk kitaplarının önemi

• Etkili çocuk kitabı seçimi

• Ses temelli eğitim ve çocuğun okumaya başlamadan önceki kazanımları

• Dil alanı örnek materyal sunumları

• Alan hakkında katılımcıların soruları ve tartışma


6. Ünite


• Doğa, çocuk ve Montessori (Konuk: Uzm. Beyhan Ataş)

• Kozmik alanının tanıtımı ve önemi

• Kozmik alanının temel prensipleri

• Kozmik alanındaki çalışmaların amaçları ve hazırlanma prensipleri

• Sınıfta kozmik alanının hazırlanması ve düzenin devam ettirilmesi

• Çalışma döngüsü ve 3 aşamalı sunum

• Kozmik alanı örnek materyal sunumları

• Alan hakkında katılımcıların soruları ve tartışması

Kazanımlar

Bu dersi başarı ile tamamlayan katılımcılar; 

1. Montessori eğitim felsefesi hakkında bilgi sahibi olur.

2. Sınıf içerisinde Montessori eğitimini uygulayabilmek için temel bilgilere sahip olur.

3. Farklı gelişim alanları ile ilgili bilgiye sahip olur.

4. Sınıfındaki öğrencileri gelişimlerini uygun şekilde gözlemleyebilir.

5. Bir sınıfı Montessori felsefesine uygun şekilde kurabilir/düzenleme yapabilir.

6. Montessori materyallerini doğru şekilde sunabilir.

7. Montessori materyalini kullanan öğrencileri doğru şekilde gözlemleyip yönlendirebilir. 

8. Sınıf içerisinde Montessori felsefesine uygun bir atmosfer yaratabilir. 

9. Ailelerin ihtiyaçlarına yönelik olarak gerekli desteği ve bilgiyi aktarabilir.

Eğitmenler

Uzm. Elif K. DERELİ ÖZENGEN

  • Boğaziçi Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği (2017)
  • Boğaziçi Üniversitesi Erken Çocukluk Eğitimi Yüksek Lisans Programı (2022)
  • AMS (American Montessori Society) onaylı Montessori Eğitmeni


Uzm. Hüsna ELİHOŞ

  • Boğaziçi Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği (2015)
  • Marmara Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretimi Yüksek Lisans Programı (2019)
  • Marmara Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretimi Doktora Programı (Halen)
  • AMS (American Montessori Society) onaylı Montessori Eğitmeni
TÜM EĞİTİMLER

Benzer Eğitimler

LİDER ÖĞRETMENLER İÇİN LİDERLİK ARAÇLARI

Akademik
9 Saat /1 Hafta
Online

ALES SONBAHAR DÖNEMİ KURSU

Akademik
120 Saat /8 Hafta 90 saat sayısal - 30 saat sözel
Gaziantep

Bu hazırlık kursunun amacı, sınava giren ön lisans – lisans ve lisansüstü...

Eğitim Detayları

UYGULAMALI ÖLÇEK GELİŞTİRME EĞİTİMİ

Akademik
12 Saat /4 Hafta
Gaziantep

Katılımcıların, ilgilendikleri bir yapıyı ölçmek amacıyla kullanılabilecek bir ölçeği geliştirmelerine...

Eğitim Detayları
Eğitim Tarihi / Süresi

04/07/2022
96 saat /8 Hafta

Lokasyon

Online

Eğitim Ücreti

1,500 TL (KDV Dahil)

Bu fiyat için son 5 saat!
Ön Kayıt Yaptırmak İstiyorum
6563 sayılı kanun ve bu kanuna dayanılarak çıkarılan yönetmelik kapsamında Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi’den ticari elektronik ileti almayı kabul ediyorum.
Teşekkürler.
Ön Kayıt başvurunuz başarıyla alınmıştır.

Eğitim için yeterli katılımcı sayısına ulaşıldığında eğitim tarihi başlangıç bilgisi ve kesin kayıt işlemleri hakkında bilgilendirme yapılacaktır.
Bir hata oluştu.
Hemen Kayıt Ol Çantama Ekle
Bilgi Almak İstiyorum 
6563 sayılı kanun ve bu kanuna dayanılarak çıkarılan yönetmelik kapsamında Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi’den ticari elektronik ileti almayı kabul ediyorum.
Mesajınız başarı ile iletildi!
Bir hata oluştu.