Montessori Eğitmen Eğitimi

4 (25 oylama)
 Son Güncelleme Tarihi: 04/2025
 Türkçe

Uygulamalı Ölçek Geliştirme Eğitimi
eğitimimize göz atabilirsiniz.

Eğitimin İçeriği

1. Ünite

• Çocuk Kimdir?

• Montessori Metodu, Felsefi Temelleri, Amacı ve Geleneksel Eğitimle Farkları

• Montessori Eğitiminin Çocuğa Bakış Açısı

• Montessori Eğitiminin İlkeleri

• “Normalleşmiş Çocuk”

• Montessori Metodunda İlkokul

• Montessori Sınıfında Beş Temel Alan (Günlük Yaşam, Duyu, Matematik, Dil, Kozmik)

• Montessori’de Hazırlanmış Çevre ve Önemi

• Montessori Eğitiminde Öğretmenin Görevi ve Önemi

• Montessori Sınıf Yönetimi

• Gözlem Yöntemleri, Ölçme ve Değerlendirme

2. Ünite

• Günlük yaşam alanının tanıtımı ve önemi

• Günlük yaşam alanının temel prensipleri

• Günlük yaşam alanındaki çalışmaların amaçları

• Günlük yaşam alanındaki çalışmaların hazırlanma prensipleri

• Sınıfta günlük yaşam alanının hazırlanması ve düzenin devam ettirilmesi

• Çalışma döngüsü ve 3 aşamalı sunum

• Günlük yaşam alanı örnek materyal sunumları

• Alan hakkında katılımcıların soruları ve tartışma

3. Ünite

• Duyu alanının tanıtımı ve önemi

• Duyu alanının temel prensipleri

• Duyu alanındaki çalışmaların amaçları

• Sınıfta duyu alanının hazırlanması ve düzenin devam ettirilmesi

• Çalışma döngüsü ve 3 aşamalı sunum

• Çocukların işitsel duyu gelişiminde müziğin önemi ve sınıf için örnek uygulamalar (Konuk: Rümeysa Yıldırım)

• Duyu alanı örnek materyal sunumları

• Alan hakkında katılımcıların soruları ve tartışma

4. Ünite

• Matematik alanının tanıtımı ve önemi

• Matematiksel zihin nedir ve nasıl desteklenir?

• Matematik alanının temel prensipleri

• Matematik alanındaki çalışmaların amaçları ve hazırlanma prensipleri

• Sınıfta matematik alanının hazırlanması ve düzenin devam ettirilmesi

• Matematik alanı örnek materyal sunumları

• Alan hakkında katılımcıların soruları ve tartışma

5. Ünite

• Dil alanının tanıtımı ve önemi

• Dil alanının temel prensipleri

• Dil alanındaki çalışmaların amaçları ve hazırlanma prensipleri

• Çalışma döngüsü ve 3 aşamalı sunum

• Çocukların dil gelişiminde çocuk kitaplarının önemi

• Etkili çocuk kitabı seçimi

• Ses temelli eğitim ve çocuğun okumaya başlamadan önceki kazanımları

• Dil alanı örnek materyal sunumları

• Alan hakkında katılımcıların soruları ve tartışma

6. Ünite

• Doğa, çocuk ve Montessori (Konuk: Uzm. Beyhan Ataş)

• Kozmik alanının tanıtımı ve önemi

• Kozmik alanının temel prensipleri

• Kozmik alanındaki çalışmaların amaçları ve hazırlanma prensipleri

• Sınıfta kozmik alanının hazırlanması ve düzenin devam ettirilmesi

• Çalışma döngüsü ve 3 aşamalı sunum

• Kozmik alanı örnek materyal sunumları

• Alan hakkında katılımcıların soruları ve tartışması

Eğitimin Hedef Kitlesi

  • Veliler,
  • Psikologlar,
  • Doktorlar,
  • Resim Öğretmenleri,
  • Psikolojik Danışman,
  • Özel Eğitim uzmanı,
  • Sosyal Hizmet Uzmanı,
  • Sosyologlar,
  • Okul Öncesi Öğretmeni,
  • Ana Sınıfı Öğretmenleri,
  • Çocuk Gelişimi Öğretmenleri,
  • Sınıf Öğretmenleri,
  • Aile Danışmanları,
  • Bu bölümlerin lisans ve yüksek lisans öğrencileri,
  • Bu alanla alakalı ilgi duyan herkes başvuru yapabilir.

Eğitimin Çıktısı

Bu dersi başarı ile tamamlayan katılımcılar;

1. Montessori eğitim felsefesi hakkında bilgi sahibi olur.

2. Sınıf içerisinde Montessori eğitimini uygulayabilmek için temel bilgilere sahip olur.

3. Farklı gelişim alanları ile ilgili bilgiye sahip olur.

4. Sınıfındaki öğrencileri gelişimlerini uygun şekilde gözlemleyebilir.

5. Bir sınıfı Montessori felsefesine uygun şekilde kurabilir/düzenleme yapabilir.

6. Montessori materyallerini doğru şekilde sunabilir.

7. Montessori materyalini kullanan öğrencileri doğru şekilde gözlemleyip yönlendirebilir.

8. Sınıf içerisinde Montessori felsefesine uygun bir atmosfer yaratabilir.

9. Ailelerin ihtiyaçlarına yönelik olarak gerekli desteği ve bilgiyi aktarabilir.

Eğitimin Süresi

60 saat

Eğitmen(ler)i

Uzm. Elif K. DERELİ ÖZENGEN

  1. Boğaziçi Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği (2017)
  2. Boğaziçi Üniversitesi Erken Çocukluk Eğitimi Yüksek Lisans Programı (2022)
  3. AMS (American Montessori Society) onaylı Montessori Eğitmeni

Uzm. Hüsna ELİHOŞ

  1. Boğaziçi Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği (2015)
  2. Marmara Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretimi Yüksek Lisans Programı (2019)
  3. Marmara Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretimi Doktora Programı (Halen)
  4. AMS (American Montessori Society) onaylı Montessori Eğitmeni

Yorumlar

Paylaş:

Sitemizi kullanarak çerezlere (cookie) izin vermektesiniz. Detaylı bilgi için Çerez Politikamız'ı inceleyebilirsiniz. TAMAM